Študijski program s področja logističnega inženirstva
Sprejeli bomo v letu 2025 1. generacijo: 45 rednih študentov
Redni študij traja 2 leti: vsako leto mora študent opraviti 10 tednov praktičnega izobraževanja v podjetju.
Študijski program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT) po sistemu ECTS.
Naziv poklicne izobrazbe, pridobljen po uspešno končanem izobraževanju, je
INŽENIR/INŽENIRKA LOGISTIKE
Brošura šole s predmetnikom je v fazi izdelave. Več informacij trenutno najdete na tej povezavi
δ
Predmetnik Logistično inženirstvo
δ
Kakšna delavna mesta lahko zasede inženir logistike (to navajajo logistična podjetja v elaboratu – po abecednem redu):
Carinski deklarant/posrednik |
Cestninski nadzornik |
Dispečer |
Disponent |
Logist pretovora |
Logistični dispečer |
Nadzornik prometa in vozil |
Organizator logistike |
Pomorsko prometni agent |
Proizvodni logist |
Prometnik – organizator |
Skladiščnik |
Špediter |
Tehnolog logistike |
Transportni disponent |
Železniška logistika |
Železniška tovorna operativa in tehnologija |
Študijski program v Postojni so podprla naslednja podjetja s področja logistike: Luka Koper, Intereuropa, Dars, Fining, Slovenske železnice, Boxline, Semenič transporti, Slo-Car, Trampuž transport, FURS, Cargo partner, DSV air and sea, Resped logistika, Kobal transporti, Petrol, Zveza pomorsko prometnih agencij Slovenije, BTC, GZS, Katern transport, TPG agent, Sekcija pristaniških špediterjev Slovenije.
δ
Cilj programa: je izobraziti inženirje strojništva s širokim strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem s področja strojništva, razvijati sposobnosti za učinkovito vključevanje v tehnološke, proizvodne procese.
Izvajanje praktičnega izobraževanja PRI : študentje se praktično izobražujejo v tistem podjetju, kjer se opravlja dejavnost v skladu s programom in ima za to ustrezno opremo in kadre.
Višja strokovna šola, skupaj z izvajalcem praktičnega usposabljanja, določi način izvedbe izobraževalnega programa. Študent se lahko praktično izobražuje v več podjetjih.
Vsebinski in organizacijski vidik praktičnega izobraževanja usklajujeta predavatelj – organizator PRI na šoli in mentor v podjetju. Predavatelj in mentor določata teme za seminarske naloge. Mentor spremlja napredovanje študentove praktične usposobljenosti in vsaj dvakrat letno pisno obvešča višjo šolo o njegovem napredovanju.
Ocenjevanje študentove uspešnosti pri PRI mora temeljiti na standardih praktičnega izobraževanja z zagotavljanjem samostojne uporabe strokovno-teoretičnega znanja pri praktičnem delu.
Pogoji za napredovanje in dokončanje izobraževanja: v 2. letnik lahko napreduje tisti, kdor uspešno opravi obveznosti izpitov 1. letnika v obsegu najmanj 45 KT; pri tem mora v celoti opraviti obveznosti iz vaj iz praktičnega izobraževanja PRI.
Študent lahko ponavlja letnik, če opravi študijske obveznosti in praktično izobraževanje v obsegu najmanj 20 KT. Ponavljanje odobri študijska komisija na podlagi pisne vloge študenta.
Diplomski izpit: izpit je sestavljen iz diplomske naloge in zagovora le-te. Iz naloge naj bo razvidna študentova sposobnost za povezovanje znanja in strokovno-teoretičnih predmetov s praktičnimi izkušnjami.
δ
Splošno o programu Logistično inženirstvo:
Slovensko gospodarstvo je del globalnega poslovanja, znotraj katerega zavzema logistika temeljno organizacijsko in posredniško vlogo med oskrbo s surovinami, izdelki in polizdelki ter storitveno dejavnostjo prevoza blaga. Procesi načrtovanja logističnih dejavnosti in hitra odzivnost, prilagodljivost nenadnim oskrbnim situacijam in zahtevam so izzivi, ki zahtevajo spremenjena in posodobljena strokovna in organizacijska znanja, spretnosti in zmožnosti, ki jih bodo morali v študijskem programu Logistično inženirstvo pridobiti študenti.
Delo logističnega inženirja je vedno bolj kompleksno in interdisciplinarno, saj zajema poznavanje različnih strokovnih področij – komunikacija, digitalna pismenost, kreativnost in inovativnost, organizacija logističnih procesov, upravljanje materialnega in informacijskega toka, vodenje in upravljanje oskrbovalnih verig, organizacija distribucije, podjetniško upravljanje, prometna varnost.
Zaradi hitrega tehnološkega razvoja proizvodnih dejavnosti, prevoznih sredstev in digitalizacije mora bodoči logistični inženir poznati procese pravočasne oskrbe proizvodnje, organizacije skladiščnega poslovanja v skladu s prevladujočimi trendi na tem področju, načrtovanja prevoza blaga za določene namene in ob upoštevanju za ta namen postavljenih pogojev.
Logistični inženir razvija zmožnosti kompleksnega razmišljanja, načrtovanja in odzivanja ter zna pri tem uporabljati sodobno tehnologijo in naprave. Ob vse hitrejši avtomatizaciji in robotizaciji delovnih procesov upošteva prednosti teh tehnologij pri odločanju in načrtovanju logističnih rešitev. Pri izbiri prevoznih oz. manipulacijskih sredstev se mora znati odločati racionalno, trajnostno in upošteva varnostne vidike uporabe.